Vid problem att betala
Fungerar inte ditt Citroënkort?
Nya EU-regler vid kortbetalning
Kunder med kort utgivna inom EU/EES kan inte längre betala genom att knappa in sina kortuppgifter, använda signatur eller magnetremsa. Istället ska Chip eller Blipp användas. Syftet med de nya reglerna är att skapa bättre förutsättningar för säkra, smidiga betalningar och minska risken för bedrägerier.
Ditt Citroënkort är kopplat till Visa och fungerar överallt i hela världen. Dessutom samlar du poäng på allt du köper. Om du upplever att ditt kort inte fungerar i betalterminaler eller butiker kan det bero på olika anledningar – nedan ser du tre vanliga orsaker:
- Kortets giltighetsdatum har gått ut.
- Kortet är skadat (böjt, rispig magnetremsa eller chip etc.).
- Butikens betalstation saknar uppkoppling.
Kontakta oss om du behöver beställa ett nytt kort eller har frågor om varför kortet inte fungerar, 08-695 17 85 (vardagar 8-16)
Problem att betala din månadsfaktura?
Det är många fördelar med att använda ett kreditkort – men det följer även med ett ansvar. Det du använder av krediten ska alltid betalas tillbaka.
Om du upplever problem att betala din månadsfaktura är det viktigt att du tar kontakt med oss. Vi hjälper dig att få en översikt och att finna en lösning. Problem att betala tillbaka blir svårare ju längre man väntar och kan göra det svårare för dig längre fram i tiden att få andra lån för till exempel bil eller boende. Ring och prata med oss på 08-695 17 85 (vardagar 8-16).